گروههای آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی

مرتبه
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1398
علل و درمان اختلالات یادگیری (سری دوم)


اختلال بیان نوشتاری

بیان نوشتاری پیچیده ترین مهارت موردنیاز برای انتقال درک زبانی و بیان افکار و عقاید محسوب می­شود. خصوصیات این اختلال عبارتند از: مهارت های نگارشی بسیار پایین تر از حد مورد انتظار با توجه به سن شخص، ظرفیت هوشی و آموزشی او که با آزمون های استاندارد شده سنجیده می­شود. اجزای ناتوانی نوشتن شامل هجی کردن ضعیف، اشتباه در دستور و نقطه گذاری و دستخط بد میباشد. اختلال بیان نوشتاری ممکن است به تنهایی یا همراه با اختلال خواندن بروز کند. این اختلال نیز در پسرها شایع تر از دختران است. برخی از این افراد دچار ضعف عزت نفس و افسردگی میشوند همچنین میزان بیش فعالی در این افراد نسبت به دیگر گروه ها بالاتر است.

مشکلات نگارشی اغلب با اختلالات زبانی همراه هستند و عوامل ژنتیکی هم در بروز آن موثرند. تشخیص این اختلال بر اساس عملکرد ضعیف مستمر فرد در انشاء متون کتبی میباشد. کودکان مبتلا به این اختلال در سالهای اولیه دبستان در زمینه هجی کردن کلمات و بیان افکار خود طبق هنجارهای دستوری متناسب با سن دچار مشکل میشوند. جملات شفاهی یا کتبی آنها حاوی تعداد زیادی اشتباهات دستوری و ضعف در ساختن پاراگراف هاست.

درمان جبرانی اختلال نوشتن عبارت است از تمرین مستقیم هجی کردن و نوشتن جمله و نیز مرور قواعد دستوری. انگیزه فرد برای نتیجه بخشی درمان بسیار مهم است.



اختلالات بیان نوشتاری ، نارسا نویسی نارسانویسی در دانش اموزان ، گروههای آمزشی نسیم شهر بوستان بهارستان شهرستان های استان تهران ، اختلا یادگیری  در کودکان


شایع ترین انواع ناتوانی یادگیری نارساخوانی:

نوعی از ناتوانی یادگیری است که فرد مبتلا در درک کلمات مکتوب مشکل دارد. ممکن است با عنوان ناتوانی درخواندن یا اختلال خواندن نیز نامیده شود.

نارسایی در ریاضیات یا دیسلکسیا:

فرد مبتلا به دیسلکسیا در حل مسایل ریاضی که محدودیت زمانی دارند و درک مفاهیم ریاضی مشکل دارد.

نارسانویسی:

نوعی ناتوانی یادگیری که فرد به سختی می تواند حروف را با شکل مناسب بنویسد یا نمی تواند کلمات را درفضای مشخص و مناسبی جای دهد.

اختلالات پردازش شنیداری و دیداری:

فرد مبتلا با وجود داشتن بینایی و شنوایی سالم، در درک زبان مشکل دارد.

ناتوانی یادگیری غیرکلامی:

نوعی ناتوانی یادگیری که از وجود اشکال درنیمکره راست مغز ناشی می شود و باعث ایجاد مشکل در پردازش دیداری فضایی،شهودی، سازمانی و کلی نگری می شود.

باید دانست که اختلال یادگیری،مجموعه ای از نشانه هاست و نارسایی یااختلال خاصی را در کودک یا زمینه ویژه ای از تحصیل او را مشخص نمی کند،)بلکه نشان می دهد که کودک نیازمند کمک وآموزش ویژه ای است.

درمان ناتوانی یادگیری برای تشخیص ناتوانی یادگیری می توان به استفاده از پرسشنامه و مصاحبه بالینی اشاره کرد یا می توان از طریق دفتر دیکته و ریاضیات وی به تشخیص نوع اختلال یادگیری وی پی برد که اختلال در خواندن،نوشتن، یا ریاضیات دارد.

روش های درمانی آموزش شناختی: توجه به تغییر افکار، پنهانی و رفتار، آشکار است که شامل مراحل مختلفی است.

 ادامه دارد...


برچسب ها: اختلالات بیان نوشتاری، نارسا نویسی نارسانویسی در دانش اموزان، گروههای آمزشی نسیم شهر بوستان بهارستان شهرستان های استان تهران، اختلا یادگیری در کودکان،
ارسال توسط سرگروه پایه سوم
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟





صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات